បឋមកថា CIS Cares

CIS ប្តេជ្ញាគាំទ្រដល់សុខុមាលភាពរួមរបស់សិស្សរបស់យើង។ ក្រុមអ្នកឯកទេសនៃអ្នកប្រឹក្សាជួយសិស្សឱ្យបង្កើត “ប្រអប់ឧបករណ៍” ផ្ទាល់ខ្លួន ឬសំណុំជំនាញ និងយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីពង្រឹងសុខភាពផ្លូវចិត្ត និងភាពធន់របស់ពួកគេ។ យុទ្ធសាស្ត្រផ្តោតលើការកែលម្អការយល់ដឹងដោយខ្លួនឯង ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា និងភាពតានតឹង បង្កើតទំនាក់ទំនងដែលមានសុខភាពល្អ និងសំខាន់គឺការរៀនពីរបៀបរៀន។

អ្នក​មិន​ឯកា​ទេ។ ឆ្នាំ 2020 បានបង្ហាញថាជាឆ្នាំដ៏តានតឹង ជាពិសេសមិនអាចទាយទុកជាមុនបានសម្រាប់គ្រួសារជាច្រើននៅទូទាំងពិភពលោក។ ក្នុងគ្រាបែបនេះ យើងទាំងអស់គ្នាសម្លឹងមើលទៅលើ “ប្រអប់ឧបករណ៍” របស់យើងសម្រាប់យុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់ ហើយយើងទាញយកទុនបម្រុងនៃសុខុមាលភាព និងភាពធន់របស់យើង ដើម្បីឱ្យយើងឆ្លងកាត់។ យើងលើកទឹកចិត្តសិស្សានុសិស្ស និងមាតាបិតាទាំងអស់ឱ្យទាក់ទងទៅអ្នកប្រឹក្សារបស់យើងសម្រាប់ព័ត៌មាន គំនិត និងការគាំទ្រគ្រប់ពេលវេលា។ សំខាន់បំផុត យើងចង់ឱ្យអ្នកដឹងថា CIS យកចិត្តទុកដាក់។

ដើម្បីមើលពីរបៀបដែល CIS កំពុងធ្វើការនៅពីក្រោយឆាកកំឡុងពេលសិក្សាពីចម្ងាយ ក៏ដូចជាការរក្សាស្ថានភាពនៃការត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ការត្រលប់ទៅរៀននៅបរិវេណសាលា សូមពិនិត្យមើលស៊េរី YouTube របស់យើង “Behind the Scenes of DL”

សេវាកម្មគាំទ្រសិស្ស

ក្រុមជំនួយ និងប្រឹក្សាសិស្សនៅ CIS តែងតែខិតខំជួយដល់ឪពុកម្តាយ និងកូនៗនៃសហគមន៍ CIS។ ពួកយើងអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រកូនៗរបស់អ្នក នៅពេលដែលពួកគេកែសម្រួលទៅវេទិកាសិក្សា និងកាលវិភាគផ្សេង។ ដើម្បីថែរក្សាសុខភាពផ្លូវកាយ និងផ្លូវចិត្តរបស់យើង តម្លៃនៃទម្លាប់ដែលមានសុខភាពល្អទាក់ទងនឹងការញ៉ាំអាហារឱ្យបានល្អ ធ្វើលំហាត់ប្រាណ និងការគេងឱ្យបានល្អ គឺជារឿងសំខាន់ដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីបុគ្គលម្នាក់ៗ និងក្រុមគ្រួសារ។ ការស្វែងរកចំណាប់អារម្មណ៍ ទម្លាប់ ឬសកម្មភាពដែលជួយកុមារ និងគ្រួសាររបស់យើងគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង ឬការថប់បារម្ភគឺមានប្រយោជន៍។ រឿងមួយចំនួនដែលកុមារយល់ថាមានប្រយោជន៍នៅពេលគ្រប់គ្រងការថប់បារម្ភ រួមមានការគូរគំនូរ ការដើរ ការអាន ការធ្វើលំហាត់ប្រាណ (ការរត់ កីឡា) ការនិយាយទៅកាន់នរណាម្នាក់ដែលជឿទុកចិត្ត ពេលវេលាគ្រួសារ និងការដកដង្ហើមជ្រៅៗ។

ទាក់ទងអ្នកប្រឹក្សា CIS

ប្រសិនបើ​អ្នក​ចង់​បាន​ការ​គាំទ្រ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​រៀន​ពី​ចម្ងាយ ឬ​អារម្មណ៍​ពិបាក​ក្នុង​ការ​គ្រប់​គ្រង យើង​អាច​ឆ្លើយ​សំណួរ ផ្តល់​ការ​គាំទ្រ និង​ធ្វើ​ការ​ប្រជុំ​តាម​អ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រូរបស់កូនអ្នក ប្រសិនបើអ្នកចង់ជួបទាក់ទងនឹងកូនរបស់អ្នក។

Sheila Mills

SK ដល់ថ្នាក់ទី៤

អានី កាដវែល

ថ្នាក់ទី 5 ដល់ 11

សួស្តីសិស្សានុសិស្ស និងក្រុមគ្រួសារ!

ទោះបីជាសាលាបានផ្លាស់ប្តូរទៅការសិក្សាពីចម្ងាយក៏ដោយ ក៏យើងនៅតែអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រអ្នកជាមួយនឹងអ្វីៗជាច្រើនដូចជាយើងនៅក្នុងបរិវេណសាលានៅឡើយ។ ប្រសិនបើ​អ្នក​ចង់​បាន​ការ​គាំទ្រ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​រៀន​ពី​ចម្ងាយ ឬ​អារម្មណ៍​ពិបាក​ក្នុង​ការ​គ្រប់​គ្រង យើង​អាច​ឆ្លើយ​សំណួរ ផ្តល់​ការ​គាំទ្រ និង​ធ្វើ​ការ​ប្រជុំ​តាម​អ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រូរបស់កូនអ្នក ប្រសិនបើអ្នកចង់ជួបទាក់ទងនឹងកូនរបស់អ្នក។

ល្អបំផុត

Sheila Mills៖

SK ដល់ទីប្រឹក្សាថ្នាក់ទី 4 ( sheila.mills@cisp.edu.kh )

Kimm Renaud៖

អ្នកសម្របសម្រួលកម្មវិធី ( kimm.renaud@cisp.edu.kh )

ខាងក្រោម​នេះ​យើង​បាន​ភ្ជាប់​នូវ​ព័ត៌មាន​មួយ​ចំនួន​អំពី​ការ​ថប់​បារម្ភ គ្រប់គ្រង​ការ​ថប់​បារម្ភ និង​ការ​រៀបចំ​ខ្លួន​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​សិក្សា​ពី​ចម្ងាយ (DL)៖

ការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងទម្លាប់ របៀបរស់នៅរបស់យើង និងភាពមិនច្បាស់លាស់នៃជំងឺរាតត្បាត Covid-19 អាចបណ្តាលឱ្យមានគំនិត និងអារម្មណ៍ខុសៗគ្នាជាច្រើនសម្រាប់មនុស្ស។ វា​ជា​ប្រតិកម្ម​ធម្មតា​ដែល​មាន​អារម្មណ៍​ថប់​បារម្ភ ឬ​តានតឹង​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ទាំងនេះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើអ្នកមានគំនិត និងអារម្មណ៍អវិជ្ជមានច្រើនពេក វាអាចធ្វើឱ្យស្ថានភាពនេះកាន់តែពិបាកដោះស្រាយ។

ការថប់បារម្ភអាចមានអារម្មណ៍ខុសគ្នាចំពោះមនុស្សផ្សេងគ្នា។ នេះគឺជាវិធីមួយចំនួនដើម្បីសម្គាល់ការថប់បារម្ភ៖

  • វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ពិតជា​ខឹង ឬ​សោកសៅ ហើយ​ផ្លាស់ប្តូរ​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​យ៉ាងច្រើន​
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ភ័យខ្លាចចំពោះស្ថានភាព ឬលទ្ធផលនាពេលអនាគត
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់ជៀសវាងការទទួលខុសត្រូវទាំងអស់របស់អ្នក និងសូម្បីតែមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសាររបស់អ្នក។
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់គេងច្រើន ឬពិបាកគេង
  • វាក៏អាចប៉ះពាល់ដល់ចំណង់អាហាររបស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកញ៉ាំច្រើន ឬមិនមានអារម្មណ៍ឃ្លាន។
  • មនុស្សមួយចំនួនថែមទាំងមានអារម្មណ៍ថាវានៅក្នុងខ្លួនរបស់ពួកគេជាមួយនឹងអារម្មណ៍ដូចជាបេះដូងរបស់ពួកគេលោតញាប់ពេក មានអារម្មណ៍ថាដកដង្ហើមខ្លី ញ័រ ឬបែកញើស។

ការរៀនពីរបៀបដើម្បីទទួលស្គាល់ និងឆ្លើយតបទៅនឹងការថប់បារម្ភ ជួយយើងឱ្យសម្របខ្លួនទៅនឹងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នរបស់យើង ហើយរៀបចំយើងឱ្យប្រឈមមុខនឹងកាលៈទេសៈលំបាក ឬលំបាកនាពេលអនាគត។

សាកល្បងយុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់ខ្លះ

ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់បញ្ជីយុទ្ធសាស្រ្តដ៏រីករាយ ដើម្បីព្យាយាមចាប់ផ្តើមអនុវត្តការគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។ អ្នកក៏អាចសាកល្បងសកម្មភាពថ្មីៗមួយចំនួន ប្រសិនបើអ្នកមានអារម្មណ៍ធុញ។ រក្សាទំនាក់ទំនង! សុំមិត្តភ័ក្តិឱ្យចូលរួមជាមួយអ្នកតាមអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីសាកល្បងវាជាមួយគ្នា។

លំហាត់កាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ/ស្ត្រេស

ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់ការណែនាំអំពីលំហាត់ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភ។

វីដេអូដកដង្ហើមដោយចងចាំ ឬឆ្លងកាត់ទៅក្នុងកម្មវិធីរុករករបស់អ្នក ( https://www.youtube.com/watch?v=nmFUDkj1Aq0 )

សូមតាមដានជាមួយវីដេអូនេះ ដើម្បីហាត់ដកដង្ហើមតាមចិត្ត ដើម្បីកាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ និងស្ត្រេស

ការរៀនគ្រប់គ្រងការងារសាលារបស់អ្នកពីផ្ទះដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធ និងទម្លាប់នៃថ្នាក់រៀនអាចមានបញ្ហា ប៉ុន្តែអ្នកអាចធ្វើបាន!

គន្លឹះដើម្បីជោគជ័យលើអ៊ីនធឺណិត

  • គូសវាស និងប្រកាន់ខ្ជាប់នូវទម្លាប់ – រួមទាំងម៉ោងរៀន ការសម្រាក និងអាហាររបស់អ្នក។
  • ធ្វើការនៅតុ
  • មុនពេលអ្នកចាប់ផ្តើមការងារសាលារបស់អ្នក សូមគូសបញ្ជាក់ផែនការរបស់អ្នកសម្រាប់ថ្ងៃដើម្បីធ្វើឱ្យវាកាន់តែអាចគ្រប់គ្រងបាន។
  • ប្រើអ្នករៀបចំផែនការដើម្បីតាមដានកាលបរិច្ឆេទផុតកំណត់
  • ទាក់ទងគ្រូ ឬអ្នកប្រឹក្សារបស់អ្នកដោយផ្ទាល់ ប្រសិនបើអ្នកមានការលំបាកណាមួយ។ សួរ​សំនួរ!

សួស្តីសិស្សានុសិស្ស និងក្រុមគ្រួសារ!

ទោះបីជាសាលាបានផ្លាស់ទៅរៀនពីចម្ងាយក៏ដោយ ក៏ខ្ញុំនៅតែអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រអ្នកជាមួយនឹងអ្វីៗជាច្រើនដូចជាយើងនៅតែនៅក្នុងបរិវេណសាលា។ ប្រសិនបើ​អ្នក​ចង់​បាន​ការ​គាំទ្រ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​រៀន​តាម​អ៊ីនធឺណិត ឬ​ពិបាក​ក្នុង​ការ​គ្រប់​គ្រង​អារម្មណ៍ ខ្ញុំ​អាច​ឆ្លើយ​សំណួរ ផ្តល់​ការ​គាំទ្រ និង​ធ្វើ​ការ​ប្រជុំ​តាម​អ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬ Google Chat ជាមួយនឹងសំណើរបស់អ្នកដើម្បីចាប់ផ្តើម។

ល្អបំផុត

អ្នកស្រី Cadwell

អ៊ីមែល ៖ annie.cadwell@cisp.edu.kh

ថ្ងៃទី 2 ខែធ្នូ ឆ្នាំ 2020

ការថែរក្សាខ្លួនឯង

មាន​ការ​យល់​ខុស​ជា​ច្រើន​ជុំវិញ​ពាក្យ “ការ​ថែ​ទាំ​ខ្លួន​ឯង”។ ការថែរក្សាខ្លួនឯងមិនមែនគ្រាន់តែជាការបណ្ដោយខ្លួននោះទេ វាពិតជាមានន័យថាមានជីវិតដែលមានតុល្យភាព និងរបៀបរៀបរយ។ ជីវិតដែលមានតុល្យភាពគឺគ្រប់គ្រងអ្វីៗទាំងអស់ដែលអ្នកទទួលខុសត្រូវ សកម្មភាពរបស់អ្នក កីឡារបស់អ្នក គ្រួសាររបស់អ្នក កិច្ចការផ្ទះ សាលារៀន មិត្តភ័ក្តិ។ល។ ខណៈពេលដែលនៅតែមើលថែខ្លួនអ្នក និងមនុស្សដែលសំខាន់សម្រាប់អ្នក។ មនុស្សដែលមានតុល្យភាពល្អមានសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងការផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ និងថាមពលរបស់ពួកគេក្នុងការសម្រេចគោលដៅរបស់ពួកគេ មិនសូវមានភាពតានតឹង និងមានទំនោរទៅរកភាពវិជ្ជមាន និងសប្បាយរីករាយ។

ការអនុវត្តការថែទាំខ្លួនឯង

ប្រសិនបើការអនុវត្តការថែទាំខ្លួនឯងគឺជារឿងថ្មីសម្រាប់អ្នក ដំបូងមើលស្ថានភាពផ្សេងៗដើម្បីមើលថាតើអ្វីដែលបន្ថែមភាពតានតឹងដល់ជីវិតរបស់អ្នក និងអ្វីដែលជួយអ្នកឱ្យសម្រាក។ ធ្វើតាមជាមួយនឹង តុល្យភាពភាពតានតឹង និងការសម្រាក ដើម្បីចាប់ផ្តើម។

ត្រូវការគំនិតខ្លះសម្រាប់សកម្មភាព? សាកល្បង សកម្មភាពថែទាំខ្លួនឯង ថ្មី។

មានអារម្មណ៍តានតឹង? សាកល្បង សកម្មភាពសម្រាកលំហែកាយ ទាំងនេះនៅថ្ងៃនេះ ហើយស្តាប់តន្ត្រីបន្ធូរអារម្មណ៍មួយចំនួននៅក្នុងផ្ទៃខាងក្រោយ បន្ធូរស្គរ

ទម្លាប់

ដើម្បី​ទទួល​បាន​អត្ថប្រយោជន៍​នៃ​ការ​សម្រាក​កំឡុង​ពេល​សកម្មភាព​ថែទាំ​ខ្លួន​យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​វា​ជា​ប្រចាំ។ រៀបចំកាលវិភាគសកម្មភាពថែទាំខ្លួនឯងទៅក្នុងទម្លាប់ប្រចាំថ្ងៃរបស់អ្នក ហើយធ្វើវាជារៀងរាល់ថ្ងៃ! ប្រសិនបើអ្នកមិនទាន់បានចាប់ផ្តើមប្រើវាទេ សូមរៀបចំពេលវេលារបស់អ្នកជាមួយកម្មវិធី រៀបចំផែនការអនឡាញ នេះ។ សូមអានវគ្គបន្ទាប់ ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបធ្វើឱ្យមានតុល្យភាពរវាងការថែទាំ និងទំនួលខុសត្រូវលើខ្លួនឯង។

ការផ្តោតអារម្មណ៍របស់សិស្ស៖ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលាTime Management - List of Top Tips for Managing Time Effectively

តើអ្នកធ្វើសមតុល្យអ្វីទាំងអស់ដែលអ្នកត្រូវការ និងចង់ធ្វើក្នុងមួយថ្ងៃដោយរបៀបណា? ការរៀនគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់យើងពីផ្ទះគឺជាជំនាញថ្មីមួយ ហើយវាងាយស្រួលក្នុងការគ្របដណ្តប់ដោយបន្ទុកការងាររបស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកមិនមានស្ថាប័នរឹងមាំ និងប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងពេលវេលា។ តើអ្នកត្រូវបញ្ចប់កិច្ចការទាំង 5 នៅថ្ងៃតែមួយ មើល Tik Tok ជជែកជាមួយមិត្តភ័ក្តិ និងសិក្សាដើម្បីធ្វើតេស្តយ៉ាងដូចម្តេច? យើងទាំងអស់គ្នាទទួលបានដូចគ្នា 86,400 វិនាទីក្នុងមួយថ្ងៃ។ តើអ្នកអាចចំណាយពេលវេលារបស់អ្នកបានច្រើនបំផុតដោយរបៀបណា?

ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា – សូមពិនិត្យមើលវីដេអូខ្លីនេះ ស្តីពីឥទ្ធិពលវិជ្ជមាននៃការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព!

របៀបគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នក (ពីផ្ទះ និងពេលអនាគត)៖

  • ចាប់ផ្តើមជារៀងរាល់ថ្ងៃដោយរៀបចំសាលារៀន និងសកម្មភាពផ្ទាល់ខ្លួន ឬភារកិច្ចរបស់អ្នកជាអាទិភាពនៃសារៈសំខាន់
  • ជ្រើសរើសកិច្ចការសំខាន់បំផុតដើម្បីបញ្ចប់ក្នុងរយៈពេលនៃថ្ងៃ
  • បំបែកកិច្ចការនីមួយៗទៅជាជំហានតូចៗ
  • សម្រាកតូចមួយរវាងជំហាននីមួយៗ ដើម្បីរក្សាការផ្តោតអារម្មណ៍ និងផលិតភាព។ ឈប់សម្រាប់អាហារ និងសម្រាកចលនា
  • រក្សាការលើកទឹកចិត្ត និងវិន័យ

ការគ្រប់គ្រង​ពេលវេលា

អនុវត្តតាមសកម្មភាពនេះ ដើម្បីចាប់ផ្តើមរៀបចំពេលវេលារបស់អ្នក។ ប្រសិនបើអ្នកភ្ញាក់នៅម៉ោង 3 ព្រឹកធ្វើការងារសាលាជំនាញនេះគឺមានន័យសម្រាប់អ្នក 🙂

ដូចរាល់ដង – ផ្ញើសារមកលោកស្រី Cadwell ប្រសិនបើអ្នកមានសំណួរ ឬចង់ជួប!

ថ្ងៃទី 16 ខែវិច្ឆិកា – ស៊ូទ្រាំនឹងការផ្លាស់ប្តូរ

ការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងទម្លាប់ របៀបរស់នៅរបស់យើង និងភាពមិនច្បាស់លាស់នៃជំងឺរាតត្បាត Covid-19 អាចបណ្តាលឱ្យមានគំនិត និងអារម្មណ៍ខុសៗគ្នាជាច្រើនសម្រាប់មនុស្ស ដែលមួយចំនួនអាចមានលក្ខណៈអវិជ្ជមាន។ វា​ជា​ប្រតិកម្ម​ធម្មតា​ដែល​មាន​អារម្មណ៍​ថប់​បារម្ភ ឬ​តានតឹង​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ទាំងនេះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើអ្នកមានគំនិត និងអារម្មណ៍អវិជ្ជមានច្រើនពេក វាអាចធ្វើឱ្យស្ថានភាពនេះកាន់តែពិបាកដោះស្រាយ។

ការទទួលស្គាល់ការថប់បារម្ភ

ការថប់បារម្ភអាចមានអារម្មណ៍ខុសគ្នាចំពោះមនុស្សផ្សេងគ្នា។

  • វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ពិតជា​ខឹង ឬ​សោកសៅ ហើយ​ផ្លាស់ប្តូរ​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​យ៉ាងច្រើន​
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ភ័យខ្លាចចំពោះស្ថានភាព ឬលទ្ធផលនាពេលអនាគត
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់ជៀសវាងការទទួលខុសត្រូវទាំងអស់របស់អ្នក និងសូម្បីតែមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសាររបស់អ្នក។
  • វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់គេងច្រើន ឬពិបាកគេង
  • វាក៏អាចប៉ះពាល់ដល់ចំណង់អាហាររបស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកញ៉ាំច្រើន ឬមិនមានអារម្មណ៍ឃ្លាន។
  • មនុស្សមួយចំនួនថែមទាំងមានអារម្មណ៍ថាវានៅក្នុងខ្លួនរបស់ពួកគេជាមួយនឹងអារម្មណ៍ដូចជាបេះដូងរបស់ពួកគេលោតញាប់ពេក មានអារម្មណ៍ថាដកដង្ហើមខ្លី ញ័រ ឬបែកញើស។

យុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់សម្រាប់ការថប់បារម្ភ

ការរៀនពីរបៀបដើម្បីទទួលស្គាល់ និងឆ្លើយតបទៅនឹងការថប់បារម្ភ នឹងជួយអ្នកឱ្យសម្របខ្លួនទៅនឹងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នរបស់យើង ហើយរៀបចំអ្នកឱ្យប្រឈមមុខនឹងស្ថានភាពលំបាក ឬលំបាកនាពេលអនាគត។ នៅពេលដែលយើងមិនអាចគ្រប់គ្រងស្ថានការណ៍បាន យើងអាចសាកល្បងជំនាញដោះស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗ ដើម្បីកែលម្អរបៀបដែលយើងមានអារម្មណ៍ចំពោះវា។

សាកល្បងយុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់ខ្លះ

ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់បញ្ជីយុទ្ធសាស្រ្តដ៏រីករាយ ដើម្បីព្យាយាមចាប់ផ្តើមអនុវត្តការគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។ អ្នកក៏អាចសាកល្បងសកម្មភាពថ្មីៗមួយចំនួន ប្រសិនបើអ្នកមានអារម្មណ៍ធុញ។ រក្សាទំនាក់ទំនង! សុំមិត្តភ័ក្តិឱ្យចូលរួមជាមួយអ្នកតាមអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីសាកល្បងវាជាមួយគ្នា។

លំហាត់កាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ/ស្ត្រេស

ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់ការណែនាំអំពីលំហាត់ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភ។

វីដេអូ​ការ​ដក​ដង្ហើម​ដោយ​មាន​ស្មារតី

សូមតាមដានជាមួយវីដេអូនេះ ដើម្បីហាត់ដកដង្ហើមតាមចិត្ត ដើម្បីកាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ និងស្ត្រេស

ការផ្តោតលើជំនាញរបស់សិស្ស៖ អង្គការ

ការរៀនគ្រប់គ្រងការងារសាលារបស់អ្នកពីផ្ទះដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធ និងទម្លាប់នៃថ្នាក់រៀនអាចមានបញ្ហា។

គន្លឹះដើម្បីជោគជ័យលើអ៊ីនធឺណិត

  • គូសវាស និងប្រកាន់ខ្ជាប់នូវទម្លាប់ – រួមទាំងម៉ោងរៀន ការសម្រាក និងអាហាររបស់អ្នក។
  • ធ្វើការនៅតុ
  • មុនពេលអ្នកចាប់ផ្តើមការងារសាលារបស់អ្នក សូមគូសបញ្ជាក់ផែនការរបស់អ្នកសម្រាប់ថ្ងៃដើម្បីធ្វើឱ្យវាកាន់តែអាចគ្រប់គ្រងបាន។
  • ប្រើអ្នករៀបចំផែនការដើម្បីតាមដានកាលបរិច្ឆេទផុតកំណត់
  • ប្រើប្រាស់ធនធានរបស់អ្នក – ទាក់ទងអ្នកប្រឹក្សា ឬគ្រូរបស់អ្នកដោយផ្ទាល់។ សួរ​សំនួរ!
  • រក្សាទំនាក់ទំនង – ប្រើ Google classroom និង google chats របស់អ្នកដើម្បីនិយាយជាមួយគ្រូ និងមិត្តភក្ដិ

ប្រសិនបើអ្នកពិបាកក្នុងការរៀបចំ សូម ផ្ញើអ៊ីមែលមកលោកស្រី Cadwell សម្រាប់ការប្រជុំ!

ភាពតានតឹងនិងការថប់បារម្ភ – បទពិសោធន៍រាងកាយ

តើអ្នកដឹងទេថាគំនិត និងអារម្មណ៍របស់យើងអាចផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពរាងកាយរបស់យើងនៃសុខុមាលភាព? នៅពេលអ្នក ឬកូនរបស់អ្នកជួបប្រទះភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភជាមួយនឹងស្ថានភាព Covid-19 ដែលមិនធ្លាប់មានការផ្លាស់ប្តូរ រោគសញ្ញារាងកាយផ្សេងៗអាចវិវត្តន៍ដែលមើលទៅដូចជាជំងឺ។ រោគសញ្ញាទាំងនេះប្រហែលជាមិនទាក់ទងនឹងជំងឺ ឬការព្រួយបារម្ភផ្នែកវេជ្ជសាស្រ្តទេ ប៉ុន្តែជាការឆ្លើយតបខាងរាងកាយចំពោះស្ថានភាពអារម្មណ៍របស់ពួកគេ។

រោគសញ្ញារាងកាយដែលអាចកើតមានទាក់ទងនឹងភាពតានតឹង/ការថប់បារម្ភ

  • ឈឺពោះ រាគ ក្អួត
  • ឈឺក្បាល, ចង្អោរ
  • ការរំខានដំណេក (បញ្ហានៃការគេង, អស់កម្លាំងខ្លាំង)
  • ផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់នៃការញ៉ាំ (បង្កើនឬបន្ថយចំណង់អាហារ)
  • ការ​ផ្លាស់​ប្តូ​រ​អាកប្បកិរិយា (ការ​ប្រឆាំង​, ភាព​តានតឹង​, យំ​)

តើ​អ្នក​អាច​ធ្វើ​ដូចម្តេច​ដើម្បី​ជួយ​កូន​របស់​អ្នក ប្រសិនបើ​ពួកគេ​កំពុង​ជួបប្រទះ​នូវ​រោគសញ្ញា​រាងកាយ​នៃ​ភាព​តានតឹង​/​ថប់​បារម្ភ​៖

  • ប្រសិនបើរោគសញ្ញានៅតែបន្តកើតមាន – ជាដំបូងបដិសេធជំងឺ ហើយទៅជួបគ្រូពេទ្យដើម្បីវាយតម្លៃពីកង្វល់
  • និយាយជាមួយកូនរបស់អ្នក – ស្វែងយល់ថាតើពួកគេមានអារម្មណ៍យ៉ាងណាចំពោះស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន ការចាក់សោរ និងការរៀនតាមអ៊ីនធឺណិត

ការយល់ដឹងអំពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នជួយកាត់បន្ថយការភ័យខ្លាចដែលរួមចំណែកដល់អារម្មណ៍រាងកាយនៃភាពតានតឹង/ការថប់បារម្ភ៖

  • កំណត់ការប៉ះពាល់របស់ពួកគេចំពោះព័ត៌មានដែលជំរុញឱ្យមានការភ្ញាក់ផ្អើល – តាមដានការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរបស់ពួកគេ។
  • ផ្តល់ព័ត៌មានសមស្របតាមអាយុ
  • និយាយជាមួយកូនរបស់អ្នកអំពីកង្វល់របស់ពួកគេ។ វាមានប្រយោជន៍ក្នុងការផ្តោតលើអ្វីដែលកំពុងធ្វើដើម្បីគ្រប់គ្រងការផ្ទុះឡើងជាជាងការមិនស្គាល់

សម្រាប់កុមារ និងមាតាបិតា៖ ទស្សនាការអានសៀវភៅរឿង៖ ប្រធានក្រុម Corona និងអ្នកចម្បាំង Covid-19 ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបដែលមនុស្សគ្រប់គ្នាកំពុងធ្វើការរួមគ្នាដើម្បីបញ្ឈប់ការរីករាលដាលនៃ Covid-19 ។

ការផ្តល់ការគាំទ្រ និងការធានាដល់កូនរបស់អ្នក រួមជាមួយនឹងការអនុវត្តរបៀបរស់នៅដែលមានសុខភាពល្អនឹងជួយកាត់បន្ថយបទពិសោធន៍នៃភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភរបស់ពួកគេ ខណៈពេលដែលរួមចំណែកដល់សុខភាព និងសុខភាពទូទៅរបស់ពួកគេ។

ត្រូវការសកម្មភាពសប្បាយនៅផ្ទះមែនទេ? ចាំមើលទៀត!

ទេសចរណ៍និម្មិត និងទេសចរណ៍

ចំហុយ

វីដេអូ

  • វគ្គសិក្សាគាំង គឺជាប៉ុស្តិ៍ Youtube អប់រំដែលសមរម្យសម្រាប់សិស្សវិទ្យាល័យ និងវិទ្យាល័យ។

សកម្មភាពរាំ និងលើកដៃ

ផតខាស

កម្មវិធី

  • Audible គឺជាកម្មវិធីដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកស្តាប់សៀវភៅដែលអ្នកចូលចិត្ត! ស្តាប់រឿង “Harry Potter and the Philosopher’s Stone” “Alice’s Adventure in Wonderland” “Winnie the Pooh” និងច្រើនទៀត!