
CIS ប្តេជ្ញាគាំទ្រដល់សុខុមាលភាពរួមរបស់សិស្សរបស់យើង។ ក្រុមអ្នកឯកទេសនៃអ្នកប្រឹក្សាជួយសិស្សឱ្យបង្កើត “ប្រអប់ឧបករណ៍” ផ្ទាល់ខ្លួន ឬសំណុំជំនាញ និងយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីពង្រឹងសុខភាពផ្លូវចិត្ត និងភាពធន់របស់ពួកគេ។ យុទ្ធសាស្ត្រផ្តោតលើការកែលម្អការយល់ដឹងដោយខ្លួនឯង ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា និងភាពតានតឹង បង្កើតទំនាក់ទំនងដែលមានសុខភាពល្អ និងសំខាន់គឺការរៀនពីរបៀបរៀន។
អ្នកមិនឯកាទេ។ ឆ្នាំ 2020 បានបង្ហាញថាជាឆ្នាំដ៏តានតឹង ជាពិសេសមិនអាចទាយទុកជាមុនបានសម្រាប់គ្រួសារជាច្រើននៅទូទាំងពិភពលោក។ ក្នុងគ្រាបែបនេះ យើងទាំងអស់គ្នាសម្លឹងមើលទៅលើ “ប្រអប់ឧបករណ៍” របស់យើងសម្រាប់យុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់ ហើយយើងទាញយកទុនបម្រុងនៃសុខុមាលភាព និងភាពធន់របស់យើង ដើម្បីឱ្យយើងឆ្លងកាត់។ យើងលើកទឹកចិត្តសិស្សានុសិស្ស និងមាតាបិតាទាំងអស់ឱ្យទាក់ទងទៅអ្នកប្រឹក្សារបស់យើងសម្រាប់ព័ត៌មាន គំនិត និងការគាំទ្រគ្រប់ពេលវេលា។ សំខាន់បំផុត យើងចង់ឱ្យអ្នកដឹងថា CIS យកចិត្តទុកដាក់។
ដើម្បីមើលពីរបៀបដែល CIS កំពុងធ្វើការនៅពីក្រោយឆាកកំឡុងពេលសិក្សាពីចម្ងាយ ក៏ដូចជាការរក្សាស្ថានភាពនៃការត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ការត្រលប់ទៅរៀននៅបរិវេណសាលា សូមពិនិត្យមើលស៊េរី YouTube របស់យើង “Behind the Scenes of DL”
សេវាកម្មគាំទ្រសិស្ស
ក្រុមជំនួយ និងប្រឹក្សាសិស្សនៅ CIS តែងតែខិតខំជួយដល់ឪពុកម្តាយ និងកូនៗនៃសហគមន៍ CIS។ ពួកយើងអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រកូនៗរបស់អ្នក នៅពេលដែលពួកគេកែសម្រួលទៅវេទិកាសិក្សា និងកាលវិភាគផ្សេង។ ដើម្បីថែរក្សាសុខភាពផ្លូវកាយ និងផ្លូវចិត្តរបស់យើង តម្លៃនៃទម្លាប់ដែលមានសុខភាពល្អទាក់ទងនឹងការញ៉ាំអាហារឱ្យបានល្អ ធ្វើលំហាត់ប្រាណ និងការគេងឱ្យបានល្អ គឺជារឿងសំខាន់ដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីបុគ្គលម្នាក់ៗ និងក្រុមគ្រួសារ។ ការស្វែងរកចំណាប់អារម្មណ៍ ទម្លាប់ ឬសកម្មភាពដែលជួយកុមារ និងគ្រួសាររបស់យើងគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង ឬការថប់បារម្ភគឺមានប្រយោជន៍។ រឿងមួយចំនួនដែលកុមារយល់ថាមានប្រយោជន៍នៅពេលគ្រប់គ្រងការថប់បារម្ភ រួមមានការគូរគំនូរ ការដើរ ការអាន ការធ្វើលំហាត់ប្រាណ (ការរត់ កីឡា) ការនិយាយទៅកាន់នរណាម្នាក់ដែលជឿទុកចិត្ត ពេលវេលាគ្រួសារ និងការដកដង្ហើមជ្រៅៗ។
ទាក់ទងអ្នកប្រឹក្សា CIS
ប្រសិនបើអ្នកចង់បានការគាំទ្រទាក់ទងនឹងការរៀនពីចម្ងាយ ឬអារម្មណ៍ពិបាកក្នុងការគ្រប់គ្រង យើងអាចឆ្លើយសំណួរ ផ្តល់ការគាំទ្រ និងធ្វើការប្រជុំតាមអ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រូរបស់កូនអ្នក ប្រសិនបើអ្នកចង់ជួបទាក់ទងនឹងកូនរបស់អ្នក។
Nursery to Grade 5 Toolkit
សួស្តីសិស្សានុសិស្ស និងក្រុមគ្រួសារ!
ទោះបីជាសាលាបានផ្លាស់ប្តូរទៅការសិក្សាពីចម្ងាយក៏ដោយ ក៏យើងនៅតែអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រអ្នកជាមួយនឹងអ្វីៗជាច្រើនដូចជាយើងនៅក្នុងបរិវេណសាលានៅឡើយ។ ប្រសិនបើអ្នកចង់បានការគាំទ្រទាក់ទងនឹងការរៀនពីចម្ងាយ ឬអារម្មណ៍ពិបាកក្នុងការគ្រប់គ្រង យើងអាចឆ្លើយសំណួរ ផ្តល់ការគាំទ្រ និងធ្វើការប្រជុំតាមអ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រូរបស់កូនអ្នក ប្រសិនបើអ្នកចង់ជួបទាក់ទងនឹងកូនរបស់អ្នក។
ល្អបំផុត
Sheila Mills៖
SK ដល់ទីប្រឹក្សាថ្នាក់ទី 4 ( sheila.mills@cisp.edu.kh )
Kimm Renaud៖
អ្នកសម្របសម្រួលកម្មវិធី ( kimm.renaud@cisp.edu.kh )
ខាងក្រោមនេះយើងបានភ្ជាប់នូវព័ត៌មានមួយចំនួនអំពីការថប់បារម្ភ គ្រប់គ្រងការថប់បារម្ភ និងការរៀបចំខ្លួនក្នុងអំឡុងពេលសិក្សាពីចម្ងាយ (DL)៖
ការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងទម្លាប់ របៀបរស់នៅរបស់យើង និងភាពមិនច្បាស់លាស់នៃជំងឺរាតត្បាត Covid-19 អាចបណ្តាលឱ្យមានគំនិត និងអារម្មណ៍ខុសៗគ្នាជាច្រើនសម្រាប់មនុស្ស។ វាជាប្រតិកម្មធម្មតាដែលមានអារម្មណ៍ថប់បារម្ភ ឬតានតឹងក្នុងអំឡុងពេលទាំងនេះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើអ្នកមានគំនិត និងអារម្មណ៍អវិជ្ជមានច្រើនពេក វាអាចធ្វើឱ្យស្ថានភាពនេះកាន់តែពិបាកដោះស្រាយ។
ការថប់បារម្ភអាចមានអារម្មណ៍ខុសគ្នាចំពោះមនុស្សផ្សេងគ្នា។ នេះគឺជាវិធីមួយចំនួនដើម្បីសម្គាល់ការថប់បារម្ភ៖
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាពិតជាខឹង ឬសោកសៅ ហើយផ្លាស់ប្តូរអារម្មណ៍របស់អ្នកយ៉ាងច្រើន
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ភ័យខ្លាចចំពោះស្ថានភាព ឬលទ្ធផលនាពេលអនាគត
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់ជៀសវាងការទទួលខុសត្រូវទាំងអស់របស់អ្នក និងសូម្បីតែមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសាររបស់អ្នក។
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់គេងច្រើន ឬពិបាកគេង
- វាក៏អាចប៉ះពាល់ដល់ចំណង់អាហាររបស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកញ៉ាំច្រើន ឬមិនមានអារម្មណ៍ឃ្លាន។
- មនុស្សមួយចំនួនថែមទាំងមានអារម្មណ៍ថាវានៅក្នុងខ្លួនរបស់ពួកគេជាមួយនឹងអារម្មណ៍ដូចជាបេះដូងរបស់ពួកគេលោតញាប់ពេក មានអារម្មណ៍ថាដកដង្ហើមខ្លី ញ័រ ឬបែកញើស។
ការរៀនពីរបៀបដើម្បីទទួលស្គាល់ និងឆ្លើយតបទៅនឹងការថប់បារម្ភ ជួយយើងឱ្យសម្របខ្លួនទៅនឹងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នរបស់យើង ហើយរៀបចំយើងឱ្យប្រឈមមុខនឹងកាលៈទេសៈលំបាក ឬលំបាកនាពេលអនាគត។
ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់បញ្ជីយុទ្ធសាស្រ្តដ៏រីករាយ ដើម្បីព្យាយាមចាប់ផ្តើមអនុវត្តការគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។ អ្នកក៏អាចសាកល្បងសកម្មភាពថ្មីៗមួយចំនួន ប្រសិនបើអ្នកមានអារម្មណ៍ធុញ។ រក្សាទំនាក់ទំនង! សុំមិត្តភ័ក្តិឱ្យចូលរួមជាមួយអ្នកតាមអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីសាកល្បងវាជាមួយគ្នា។
លំហាត់កាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ/ស្ត្រេស
ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់ការណែនាំអំពីលំហាត់ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភ។
វីដេអូដកដង្ហើមដោយចងចាំ ឬឆ្លងកាត់ទៅក្នុងកម្មវិធីរុករករបស់អ្នក ( https://www.youtube.com/watch?v=nmFUDkj1Aq0 )
សូមតាមដានជាមួយវីដេអូនេះ ដើម្បីហាត់ដកដង្ហើមតាមចិត្ត ដើម្បីកាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ និងស្ត្រេស
ការរៀនគ្រប់គ្រងការងារសាលារបស់អ្នកពីផ្ទះដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធ និងទម្លាប់នៃថ្នាក់រៀនអាចមានបញ្ហា ប៉ុន្តែអ្នកអាចធ្វើបាន!
គន្លឹះដើម្បីជោគជ័យលើអ៊ីនធឺណិត
- គូសវាស និងប្រកាន់ខ្ជាប់នូវទម្លាប់ – រួមទាំងម៉ោងរៀន ការសម្រាក និងអាហាររបស់អ្នក។
- ធ្វើការនៅតុ
- មុនពេលអ្នកចាប់ផ្តើមការងារសាលារបស់អ្នក សូមគូសបញ្ជាក់ផែនការរបស់អ្នកសម្រាប់ថ្ងៃដើម្បីធ្វើឱ្យវាកាន់តែអាចគ្រប់គ្រងបាន។
- ប្រើអ្នករៀបចំផែនការដើម្បីតាមដានកាលបរិច្ឆេទផុតកំណត់
- ទាក់ទងគ្រូ ឬអ្នកប្រឹក្សារបស់អ្នកដោយផ្ទាល់ ប្រសិនបើអ្នកមានការលំបាកណាមួយ។ សួរសំនួរ!
Grade 6 to Grade 11 Toolkit
សួស្តីសិស្សានុសិស្ស និងក្រុមគ្រួសារ!
ទោះបីជាសាលាបានផ្លាស់ទៅរៀនពីចម្ងាយក៏ដោយ ក៏ខ្ញុំនៅតែអាចរកបានដើម្បីគាំទ្រអ្នកជាមួយនឹងអ្វីៗជាច្រើនដូចជាយើងនៅតែនៅក្នុងបរិវេណសាលា។ ប្រសិនបើអ្នកចង់បានការគាំទ្រទាក់ទងនឹងការរៀនតាមអ៊ីនធឺណិត ឬពិបាកក្នុងការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ ខ្ញុំអាចឆ្លើយសំណួរ ផ្តល់ការគាំទ្រ និងធ្វើការប្រជុំតាមអ៊ីនធឺណិត។ ផ្ញើអ៊ីមែល ឬ Google Chat ជាមួយនឹងសំណើរបស់អ្នកដើម្បីចាប់ផ្តើម។
ល្អបំផុត
អ្នកស្រី Cadwell
អ៊ីមែល ៖ annie.cadwell@cisp.edu.kh
ថ្ងៃទី 2 ខែធ្នូ ឆ្នាំ 2020
ការថែរក្សាខ្លួនឯង
មានការយល់ខុសជាច្រើនជុំវិញពាក្យ “ការថែទាំខ្លួនឯង”។ ការថែរក្សាខ្លួនឯងមិនមែនគ្រាន់តែជាការបណ្ដោយខ្លួននោះទេ វាពិតជាមានន័យថាមានជីវិតដែលមានតុល្យភាព និងរបៀបរៀបរយ។ ជីវិតដែលមានតុល្យភាពគឺគ្រប់គ្រងអ្វីៗទាំងអស់ដែលអ្នកទទួលខុសត្រូវ សកម្មភាពរបស់អ្នក កីឡារបស់អ្នក គ្រួសាររបស់អ្នក កិច្ចការផ្ទះ សាលារៀន មិត្តភ័ក្តិ។ល។ ខណៈពេលដែលនៅតែមើលថែខ្លួនអ្នក និងមនុស្សដែលសំខាន់សម្រាប់អ្នក។ មនុស្សដែលមានតុល្យភាពល្អមានសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងការផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ និងថាមពលរបស់ពួកគេក្នុងការសម្រេចគោលដៅរបស់ពួកគេ មិនសូវមានភាពតានតឹង និងមានទំនោរទៅរកភាពវិជ្ជមាន និងសប្បាយរីករាយ។
ការអនុវត្តការថែទាំខ្លួនឯង
ប្រសិនបើការអនុវត្តការថែទាំខ្លួនឯងគឺជារឿងថ្មីសម្រាប់អ្នក ដំបូងមើលស្ថានភាពផ្សេងៗដើម្បីមើលថាតើអ្វីដែលបន្ថែមភាពតានតឹងដល់ជីវិតរបស់អ្នក និងអ្វីដែលជួយអ្នកឱ្យសម្រាក។ ធ្វើតាមជាមួយនឹង តុល្យភាពភាពតានតឹង និងការសម្រាក ដើម្បីចាប់ផ្តើម។
ត្រូវការគំនិតខ្លះសម្រាប់សកម្មភាព? សាកល្បង សកម្មភាពថែទាំខ្លួនឯង ថ្មី។
មានអារម្មណ៍តានតឹង? សាកល្បង សកម្មភាពសម្រាកលំហែកាយ ទាំងនេះនៅថ្ងៃនេះ ហើយស្តាប់តន្ត្រីបន្ធូរអារម្មណ៍មួយចំនួននៅក្នុងផ្ទៃខាងក្រោយ បន្ធូរស្គរ ។
ទម្លាប់
ដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍នៃការសម្រាកកំឡុងពេលសកម្មភាពថែទាំខ្លួនយើងត្រូវធ្វើវាជាប្រចាំ។ រៀបចំកាលវិភាគសកម្មភាពថែទាំខ្លួនឯងទៅក្នុងទម្លាប់ប្រចាំថ្ងៃរបស់អ្នក ហើយធ្វើវាជារៀងរាល់ថ្ងៃ! ប្រសិនបើអ្នកមិនទាន់បានចាប់ផ្តើមប្រើវាទេ សូមរៀបចំពេលវេលារបស់អ្នកជាមួយកម្មវិធី រៀបចំផែនការអនឡាញ នេះ។ សូមអានវគ្គបន្ទាប់ ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបធ្វើឱ្យមានតុល្យភាពរវាងការថែទាំ និងទំនួលខុសត្រូវលើខ្លួនឯង។
ការផ្តោតអារម្មណ៍របស់សិស្ស៖ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា
តើអ្នកធ្វើសមតុល្យអ្វីទាំងអស់ដែលអ្នកត្រូវការ និងចង់ធ្វើក្នុងមួយថ្ងៃដោយរបៀបណា? ការរៀនគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់យើងពីផ្ទះគឺជាជំនាញថ្មីមួយ ហើយវាងាយស្រួលក្នុងការគ្របដណ្តប់ដោយបន្ទុកការងាររបស់អ្នក ប្រសិនបើអ្នកមិនមានស្ថាប័នរឹងមាំ និងប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងពេលវេលា។ តើអ្នកត្រូវបញ្ចប់កិច្ចការទាំង 5 នៅថ្ងៃតែមួយ មើល Tik Tok ជជែកជាមួយមិត្តភ័ក្តិ និងសិក្សាដើម្បីធ្វើតេស្តយ៉ាងដូចម្តេច? យើងទាំងអស់គ្នាទទួលបានដូចគ្នា 86,400 វិនាទីក្នុងមួយថ្ងៃ។ តើអ្នកអាចចំណាយពេលវេលារបស់អ្នកបានច្រើនបំផុតដោយរបៀបណា?
ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា – សូមពិនិត្យមើលវីដេអូខ្លីនេះ ស្តីពីឥទ្ធិពលវិជ្ជមាននៃការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព!
របៀបគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នក (ពីផ្ទះ និងពេលអនាគត)៖
- ចាប់ផ្តើមជារៀងរាល់ថ្ងៃដោយរៀបចំសាលារៀន និងសកម្មភាពផ្ទាល់ខ្លួន ឬភារកិច្ចរបស់អ្នកជាអាទិភាពនៃសារៈសំខាន់
- ជ្រើសរើសកិច្ចការសំខាន់បំផុតដើម្បីបញ្ចប់ក្នុងរយៈពេលនៃថ្ងៃ
- បំបែកកិច្ចការនីមួយៗទៅជាជំហានតូចៗ
- សម្រាកតូចមួយរវាងជំហាននីមួយៗ ដើម្បីរក្សាការផ្តោតអារម្មណ៍ និងផលិតភាព។ ឈប់សម្រាប់អាហារ និងសម្រាកចលនា
- រក្សាការលើកទឹកចិត្ត និងវិន័យ
អនុវត្តតាមសកម្មភាពនេះ ដើម្បីចាប់ផ្តើមរៀបចំពេលវេលារបស់អ្នក។ ប្រសិនបើអ្នកភ្ញាក់នៅម៉ោង 3 ព្រឹកធ្វើការងារសាលាជំនាញនេះគឺមានន័យសម្រាប់អ្នក 🙂
ដូចរាល់ដង – ផ្ញើសារមកលោកស្រី Cadwell ប្រសិនបើអ្នកមានសំណួរ ឬចង់ជួប!
ថ្ងៃទី 16 ខែវិច្ឆិកា – ស៊ូទ្រាំនឹងការផ្លាស់ប្តូរ
ការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងទម្លាប់ របៀបរស់នៅរបស់យើង និងភាពមិនច្បាស់លាស់នៃជំងឺរាតត្បាត Covid-19 អាចបណ្តាលឱ្យមានគំនិត និងអារម្មណ៍ខុសៗគ្នាជាច្រើនសម្រាប់មនុស្ស ដែលមួយចំនួនអាចមានលក្ខណៈអវិជ្ជមាន។ វាជាប្រតិកម្មធម្មតាដែលមានអារម្មណ៍ថប់បារម្ភ ឬតានតឹងក្នុងអំឡុងពេលទាំងនេះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើអ្នកមានគំនិត និងអារម្មណ៍អវិជ្ជមានច្រើនពេក វាអាចធ្វើឱ្យស្ថានភាពនេះកាន់តែពិបាកដោះស្រាយ។
ការទទួលស្គាល់ការថប់បារម្ភ
ការថប់បារម្ភអាចមានអារម្មណ៍ខុសគ្នាចំពោះមនុស្សផ្សេងគ្នា។
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាពិតជាខឹង ឬសោកសៅ ហើយផ្លាស់ប្តូរអារម្មណ៍របស់អ្នកយ៉ាងច្រើន
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ភ័យខ្លាចចំពោះស្ថានភាព ឬលទ្ធផលនាពេលអនាគត
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់ជៀសវាងការទទួលខុសត្រូវទាំងអស់របស់អ្នក និងសូម្បីតែមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសាររបស់អ្នក។
- វាអាចធ្វើឱ្យអ្នកចង់គេងច្រើន ឬពិបាកគេង
- វាក៏អាចប៉ះពាល់ដល់ចំណង់អាហាររបស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកញ៉ាំច្រើន ឬមិនមានអារម្មណ៍ឃ្លាន។
- មនុស្សមួយចំនួនថែមទាំងមានអារម្មណ៍ថាវានៅក្នុងខ្លួនរបស់ពួកគេជាមួយនឹងអារម្មណ៍ដូចជាបេះដូងរបស់ពួកគេលោតញាប់ពេក មានអារម្មណ៍ថាដកដង្ហើមខ្លី ញ័រ ឬបែកញើស។
យុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់សម្រាប់ការថប់បារម្ភ
ការរៀនពីរបៀបដើម្បីទទួលស្គាល់ និងឆ្លើយតបទៅនឹងការថប់បារម្ភ នឹងជួយអ្នកឱ្យសម្របខ្លួនទៅនឹងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នរបស់យើង ហើយរៀបចំអ្នកឱ្យប្រឈមមុខនឹងស្ថានភាពលំបាក ឬលំបាកនាពេលអនាគត។ នៅពេលដែលយើងមិនអាចគ្រប់គ្រងស្ថានការណ៍បាន យើងអាចសាកល្បងជំនាញដោះស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗ ដើម្បីកែលម្អរបៀបដែលយើងមានអារម្មណ៍ចំពោះវា។
ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់បញ្ជីយុទ្ធសាស្រ្តដ៏រីករាយ ដើម្បីព្យាយាមចាប់ផ្តើមអនុវត្តការគ្រប់គ្រងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។ អ្នកក៏អាចសាកល្បងសកម្មភាពថ្មីៗមួយចំនួន ប្រសិនបើអ្នកមានអារម្មណ៍ធុញ។ រក្សាទំនាក់ទំនង! សុំមិត្តភ័ក្តិឱ្យចូលរួមជាមួយអ្នកតាមអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីសាកល្បងវាជាមួយគ្នា។
លំហាត់កាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ/ស្ត្រេស
ចុចលើតំណភ្ជាប់សម្រាប់ការណែនាំអំពីលំហាត់ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភ។
វីដេអូការដកដង្ហើមដោយមានស្មារតី
សូមតាមដានជាមួយវីដេអូនេះ ដើម្បីហាត់ដកដង្ហើមតាមចិត្ត ដើម្បីកាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ និងស្ត្រេស
ការផ្តោតលើជំនាញរបស់សិស្ស៖ អង្គការ
ការរៀនគ្រប់គ្រងការងារសាលារបស់អ្នកពីផ្ទះដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធ និងទម្លាប់នៃថ្នាក់រៀនអាចមានបញ្ហា។
គន្លឹះដើម្បីជោគជ័យលើអ៊ីនធឺណិត
- គូសវាស និងប្រកាន់ខ្ជាប់នូវទម្លាប់ – រួមទាំងម៉ោងរៀន ការសម្រាក និងអាហាររបស់អ្នក។
- ធ្វើការនៅតុ
- មុនពេលអ្នកចាប់ផ្តើមការងារសាលារបស់អ្នក សូមគូសបញ្ជាក់ផែនការរបស់អ្នកសម្រាប់ថ្ងៃដើម្បីធ្វើឱ្យវាកាន់តែអាចគ្រប់គ្រងបាន។
- ប្រើអ្នករៀបចំផែនការដើម្បីតាមដានកាលបរិច្ឆេទផុតកំណត់
- ប្រើប្រាស់ធនធានរបស់អ្នក – ទាក់ទងអ្នកប្រឹក្សា ឬគ្រូរបស់អ្នកដោយផ្ទាល់។ សួរសំនួរ!
- រក្សាទំនាក់ទំនង – ប្រើ Google classroom និង google chats របស់អ្នកដើម្បីនិយាយជាមួយគ្រូ និងមិត្តភក្ដិ
ប្រសិនបើអ្នកពិបាកក្នុងការរៀបចំ សូម ផ្ញើអ៊ីមែលមកលោកស្រី Cadwell សម្រាប់ការប្រជុំ!
Nurse Cherry’s Note
ភាពតានតឹងនិងការថប់បារម្ភ – បទពិសោធន៍រាងកាយ
តើអ្នកដឹងទេថាគំនិត និងអារម្មណ៍របស់យើងអាចផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពរាងកាយរបស់យើងនៃសុខុមាលភាព? នៅពេលអ្នក ឬកូនរបស់អ្នកជួបប្រទះភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភជាមួយនឹងស្ថានភាព Covid-19 ដែលមិនធ្លាប់មានការផ្លាស់ប្តូរ រោគសញ្ញារាងកាយផ្សេងៗអាចវិវត្តន៍ដែលមើលទៅដូចជាជំងឺ។ រោគសញ្ញាទាំងនេះប្រហែលជាមិនទាក់ទងនឹងជំងឺ ឬការព្រួយបារម្ភផ្នែកវេជ្ជសាស្រ្តទេ ប៉ុន្តែជាការឆ្លើយតបខាងរាងកាយចំពោះស្ថានភាពអារម្មណ៍របស់ពួកគេ។
រោគសញ្ញារាងកាយដែលអាចកើតមានទាក់ទងនឹងភាពតានតឹង/ការថប់បារម្ភ ៖
- ឈឺពោះ រាគ ក្អួត
- ឈឺក្បាល, ចង្អោរ
- ការរំខានដំណេក (បញ្ហានៃការគេង, អស់កម្លាំងខ្លាំង)
- ផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់នៃការញ៉ាំ (បង្កើនឬបន្ថយចំណង់អាហារ)
- ការផ្លាស់ប្តូរអាកប្បកិរិយា (ការប្រឆាំង, ភាពតានតឹង, យំ)
តើអ្នកអាចធ្វើដូចម្តេចដើម្បីជួយកូនរបស់អ្នក ប្រសិនបើពួកគេកំពុងជួបប្រទះនូវរោគសញ្ញារាងកាយនៃភាពតានតឹង/ថប់បារម្ភ៖
- ប្រសិនបើរោគសញ្ញានៅតែបន្តកើតមាន – ជាដំបូងបដិសេធជំងឺ ហើយទៅជួបគ្រូពេទ្យដើម្បីវាយតម្លៃពីកង្វល់
- និយាយជាមួយកូនរបស់អ្នក – ស្វែងយល់ថាតើពួកគេមានអារម្មណ៍យ៉ាងណាចំពោះស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន ការចាក់សោរ និងការរៀនតាមអ៊ីនធឺណិត
ការយល់ដឹងអំពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នជួយកាត់បន្ថយការភ័យខ្លាចដែលរួមចំណែកដល់អារម្មណ៍រាងកាយនៃភាពតានតឹង/ការថប់បារម្ភ៖
- និយាយជាមួយកូនរបស់អ្នកអំពីស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន៖ ការនិយាយជាមួយកុមារអំពីធនធានមាតាបិតា Covid-19
- កំណត់ការប៉ះពាល់របស់ពួកគេចំពោះព័ត៌មានដែលជំរុញឱ្យមានការភ្ញាក់ផ្អើល – តាមដានការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរបស់ពួកគេ។
- ផ្តល់ព័ត៌មានសមស្របតាមអាយុ
- និយាយជាមួយកូនរបស់អ្នកអំពីកង្វល់របស់ពួកគេ។ វាមានប្រយោជន៍ក្នុងការផ្តោតលើអ្វីដែលកំពុងធ្វើដើម្បីគ្រប់គ្រងការផ្ទុះឡើងជាជាងការមិនស្គាល់
សម្រាប់កុមារ និងមាតាបិតា៖ ទស្សនាការអានសៀវភៅរឿង៖ ប្រធានក្រុម Corona និងអ្នកចម្បាំង Covid-19 ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបដែលមនុស្សគ្រប់គ្នាកំពុងធ្វើការរួមគ្នាដើម្បីបញ្ឈប់ការរីករាលដាលនៃ Covid-19 ។
ការផ្តល់ការគាំទ្រ និងការធានាដល់កូនរបស់អ្នក រួមជាមួយនឹងការអនុវត្តរបៀបរស់នៅដែលមានសុខភាពល្អនឹងជួយកាត់បន្ថយបទពិសោធន៍នៃភាពតានតឹង និងការថប់បារម្ភរបស់ពួកគេ ខណៈពេលដែលរួមចំណែកដល់សុខភាព និងសុខភាពទូទៅរបស់ពួកគេ។
- យុទ្ធសាស្រ្តដើម្បីគាំទ្រកូនរបស់អ្នកក្នុងអំឡុងពេល Covid-19 – យុទ្ធសាស្រ្តដែលបានចែករំលែកពីមុនដើម្បីគាំទ្រកូនរបស់អ្នកជារួមក្នុងអំឡុងពេលនៃភាពតានតឹងនិងភាពមិនច្បាស់លាស់នេះកើនឡើង
- បញ្ជីត្រួតពិនិត្យសុខភាពប្រចាំថ្ងៃ – រក្សាទម្លាប់ដែលមានសុខភាពល្អពេញមួយកំឡុងពេលចាក់សោ
- ការសម្រាក – ទម្លាប់នៃការគេងឱ្យ មានសុខភាពល្អ – ជួយប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការគេងមិនលក់ជាមួយនឹងយុទ្ធសាស្ត្រដ៏មានប្រយោជន៍ទាំងនេះ
Boredom Busters
ត្រូវការសកម្មភាពសប្បាយនៅផ្ទះមែនទេ? ចាំមើលទៀត!
ទេសចរណ៍និម្មិត និងទេសចរណ៍
- Google Street View Treks៖ ប្រាសាទអង្គរ ជួយអ្នកឱ្យនៅជិតដោយមិនចាំបាច់ចាកចេញពីផ្ទះ។
- អង្គរនិម្មិត បង្ហាញពីការក្លែងធ្វើជីវិតនៅអង្គរ។
- រុករករូបភាពផ្កាយរណបទូទាំងពិភពលោក និងអគារ 3D និងដីជាមួយ Google Earth ។
- សារមន្ទីរទេសចរណ៍ជុំវិញពិភពលោកតាមរយៈ Google Arts & Culture ។
- សារមន្ទីរទេសចរណ៍ជុំវិញពិភពលោកតាមរយៈ Google Arts & Culture ។
- មើលសត្វខ្លាតាមរយៈការផ្សាយផ្ទាល់ របស់សួនសត្វ San Diego ។
- កុំចំណាយពេលទាំងអស់របស់អ្នកនៅលើដី។ ជ្រមុជទឹកចូលទៅក្នុងមហាសមុទ្រជាមួយនឹងការផ្សាយបន្តផ្ទាល់ របស់ Monterey Bay Aquarium ។
- ទស្សនា សារមន្ទីជាតិនៃប្រវត្តិសាស្រ្តធម្មជាតិ ក្នុងការលួងលោមនៃខោរបស់អ្នក។
- ស្នាដៃសិល្បៈល្បីៗមួយចំនួនរបស់ពិភពលោកមានទីតាំងនៅ សារមន្ទីរសិល្បៈទំនើប ក្នុងទីក្រុងញូវយ៉ក។ រំលងសំបុត្រចូលទស្សនា និងទស្សនាដោយឥតគិតថ្លៃ!
ចំហុយ
- ការិយាល័យអប់រំនៃមន្ទីរពិសោធន៍ Jet Propulsion របស់ NASA
- ស្ទូឌីយោ Tinkering
- TinkerLab
- ដំណើរកំសាន្តវាលខ្សាច់និម្មិត
វីដេអូ
- វគ្គសិក្សាគាំង គឺជាប៉ុស្តិ៍ Youtube អប់រំដែលសមរម្យសម្រាប់សិស្សវិទ្យាល័យ និងវិទ្យាល័យ។
សកម្មភាពរាំ និងលើកដៃ
- យូហ្គាកុមារ Cosmic
- Zumba ជាមួយ Dovydas: ” Minions ” និង ” ខ្ញុំចូលចិត្តផ្លាស់ទីវា “
- PopSugar Fitness: លំហាត់ប្រាណបេះដូងរីករាយជាលក្ខណៈគ្រួសារ
- សិល្បៈគំនូរងាយស្រួល៖ ដំរី និង ព្រះអាទិត្យ
- ប្រដាប់ប្រដាក្មេងលេងធ្វើពីដីឥដ្ឋ Gelly: ផ្កា
- ឃ្មុំច្នៃប្រឌិតសកម្ម៖ ផ្លែឈើដីឥដ្ឋ និងច្រើនទៀត
- Street Beats Dance Academy: ក្បាច់រាំសម្រាប់ ” Dance Monkey ”
- បណ្តាញ MoveTube៖ ក្បាច់រាំសម្រាប់ “ មិនអាចបញ្ឈប់អារម្មណ៍នោះបាន ទេ”
- Lean Green Bean: សកម្មភាពក្នុងផ្ទះសម្រាប់កុមារទើបចេះដើរតេះតះ
ផតខាស
កម្មវិធី
- Audible គឺជាកម្មវិធីដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកស្តាប់សៀវភៅដែលអ្នកចូលចិត្ត! ស្តាប់រឿង “Harry Potter and the Philosopher’s Stone” “Alice’s Adventure in Wonderland” “Winnie the Pooh” និងច្រើនទៀត!
Other Parent Resources
- 8 គន្លឹះសម្រាប់ជោគជ័យរបស់សិស្សក្នុងសាលាអនឡាញ
- កញ្ចប់ដោះស្រាយសម្រាប់ COVID-19 និងសុខភាពផ្លូវចិត្តដោយ Helena Horal
- ប្រតិកម្មទាក់ទងនឹងអាយុចំពោះព្រឹត្តិការណ៍សោកនាដកម្ម
- អ្វីទាំងអស់ដែលអ្នកត្រូវដឹងអំពីការរៀនអនឡាញប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងការចូលរួម
- លំហាត់កាត់បន្ថយការថប់បារម្ភ/ស្ត្រេស
- យុទ្ធសាស្ត្រទប់ទល់
- កូរ៉ូណាវ៉ាវី និងការចិញ្ចឹមកូន៖ អ្វីដែលអ្នកត្រូវដឹង
- ការថប់បារម្ភអំពីមេរោគ Coronavirus៖ ព័ត៌មានជំនួយ និងធនធានរបស់អ្នកជំនាញមានប្រយោជន៍
- កូរ៉ូណាវ៉ាវី៖ សៀវភៅសម្រាប់កុមារ
- COVID-19៖ IFRC, UNICEF និង WHO ចេញការណែនាំដើម្បីការពារកុមារ និងគាំទ្រប្រតិបត្តិការសាលារៀនប្រកបដោយសុវត្ថិភាព
- ទស្សនាវដ្តីល្អជាង
- ជួយកុមារដោះស្រាយកង្វល់
- តើខ្ញុំអាចនិយាយជាមួយកូនរបស់ខ្ញុំអំពីមេរោគ Coronavirus យ៉ាងដូចម្តេច?
- របៀបរៀបចំអារម្មណ៍សម្រាប់ការដាក់ឱ្យនៅដាច់ពីគេពីកូវីដ
- វិធីជួយកុមារគ្រប់គ្រងការភ័យខ្លាច
- របៀបនិយាយជាមួយក្មេងៗអំពីព័ត៌មានគួរឱ្យខ្លាច
- វីរបុរសរបស់ខ្ញុំគឺអ្នក៖ សៀវភៅរឿងសម្រាប់កុមារអំពីជំងឺកូវីដ-១៩ (មានជាភាសាខ្មែរផងដែរ៖ ការការពារខ្លួនជាអ្នក )
- អានឱ្យឮៗ សៀវភៅសុវត្ថិភាព Coronavirus សម្រាប់កុមារ
- ឧបករណ៍សិក្សាពីចម្ងាយរបស់អ្នកប្រឹក្សាសាលា
- និយាយជាមួយក្មេងៗអំពីមេរោគ Coronavirus ជាមួយនឹងគន្លឹះងាយៗទាំង 5 នេះ។